tisdag 12 juli 2011

Ska det vara såhär?

Inlägg från min gamla blogg.

Idag hann jag inte sminka mej, hade bara fundation och mascara puls att jag hade en bad hair day. Pga det kände jag mej mer värdelös, och det gör jag typ vajre dag pga mitt handikapp.Jag vet inte varfär det är så, jag borde inte skämmas för det. Det är ju inte mitt fel lixom. Och mina kompisar som också är handikappade tycker jag är dom finaste/skönaste på jorden men ändå tycker jag att jag är ful och äcklig. En knäpp sak, folk, speciellt tjejer brukar tycka dom är för tjocka oftast, men jag tycker att jag är för smal. Kan inte alla få vara sej själva och acepterad för den man är ? Jag menar, det är ju insidan som räknas. Borde det vara iaf! Inte om man sminkar sej vajre dag, har stora tuttar, västa magrutorna, är lång eller kort, smal eller tjock osv. Självkänsla är något jag måste öva på.




Jag sätter press på mej själv och det kommer bara mer och mer saker som jag känner att jag "måste" göra/ha för att vara som alla andra tjejer.








  • Bråka med mina föräldrar jämt



  • Dricka och röka



  • Alltid ha uringat på mej



  • Alltid ha mycke smink


Jag tycker att det är fel att det finns så mycke press i tjejvärlden. Jag menar. Var er själva, våga sticka ut. Vad gör lite fett på magen? Det är insidan som räknas!
Du är vacker som du är, du måste vara som du var.
Det är knappast fel på dig, det är fel hur världen är idag
Knyt båda nävarna och fokusera på nåt bra
för innerst inne vet dom om att dom har fel och du är underbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar