tisdag 4 oktober 2011

Vallakampen 2011

Jag vaknade tio minuter för sent: Stressade i mig frukost och klädde på mig på tjugo minuter. Hann inte sminka mig och skämdes ihjäl mig. Tyvvär är jag inte Blonddín Bella med ett bra självförtroende. När hela högstadiet ska samlas och jag är osminkad är det inte kul. Plus att vi hade nyhets kryss i Åva också. Åva betyder gymnasium. Och gymnasium betyder killar, killar och ännu mer killar. Äldre desutom. Och efterssom jag är en helt vanlig tonårstjej är killar .... Ja, ni fattar.

Vädret var jätteskönt i år. Annars brukar det alltid regna. Vi körde 800 m (ca 60 m för mig), 60 m (30 för mig), kast med liten boll och kulstötning. Dom andra körde längd och höjdhopp också. Idrottslärarna tyckte jag var rätt duktig. Sprang 50 sekunder på 60, 13 på 30, kastade 5 m på kast med liten boll och 4 m med kula. Nöjd! Klassen var jätteduktiga  men 9A vann ändå. Grattis till er! Tror inte att någon av er läser min blogg men iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar