tisdag 6 december 2011

Nyårslöfte ?


Jag har som nyårslöfte att ta tag i min kropp. Både träningsmässigt och kostmässigt. Jag och pappa ska börja på ett handikapp gym en gång i veckan. Det gör jag inte för att gå ner i vikt utan för att öka min rörlighet och styrka. Får bättre blodcirkulation också.  Jag ska även börja rida för att förbättra min balans. Jag vill få bättre kondition också så i vår ska jag börja gå/ jogga ute. Det jag vill uppnå med träningen är min styrka och kondition. Jag vill kunna springa snabbare eller längre stäcker. Längre fram tror jag att min träning gör så att jag kan göra mer än idag och att jag får mindre ont i mina leder och muskler. Jag vet att jag aldrig skulle kunna gå men kanske kan gå med en rullator framöver. Jag är underviktig och det skäms jag över. Många av mina kompisar är avundsjukan pga det, men så kul är det inte. Jag har svårt att hitta kläder som passar. Kan inte ha tub toppar osv. så jag vill börja äta mer. Har också vitaminbrist så måste börja  äta mer frukt och grönsaker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar